“La nivelul întregii țări, interviul Mihai Gâdea – Dacian Cioloș a fost urmărit de aproape 700.000 de români în fiecare minut, cifra mult peste media stației. În luna noiembrie, în Prime-Time, media Antena 3 era de puțin peste 400.000 de români.”
Sursa
In octombrie 2016, toate cele 5 canale de stiri au avut, insumat, o medie nationala in prime-time de 976.000 de telespectatori. Rotunjind, 1 milion.
Sursa
In noiembrie, luna primelor 20 de zile de campanie electorala, cifra audientelor insumate, in prime time, la nivel national, creste la 1.042.000 telespectori. Rotunjind, din nou, 1.1 milioane.
Sursa
La alegerile din 2016, au drept de vot 18.273.047 de oameni. Rotunjind, 18.2 milioane.
Sursa
Ceea ce inseamna ca 6% din potentialii votanti de duminica s-au uitat la tv-urile de stiri in luna de dinaintea alegerilor.
La parlamentarele din 2012, prezenta la vot a fost de 42%. Daca s-ar repeta acum, asta inseamna ca duminica vor vota 7.7 milioane de oameni.
Ceea ce inseamna ca 14.3% din votantii de duminica s-au uitat la tv-urile de stiri in luna dinaintea alegerilor.
In fine, sa facem un calcul pentru seara de marti, 6 decembrie, cea in care Dacian Ciolos a fost invitat la Antena 3. Pagina de media ofera date de audienta de prime-time, national. pentru Antena 3, RTV, Realitatea si B1. Cum toate au mariri fata de media pe noiembrie, marim si la Digi24 de la 70.000 (media pe noiembrie) la 80.000 (aproximarea mea pentru seara de 6 decembrie).
Insumata, audienta tv-urilor de stiri pentru 6 decembrie e 1.403.000 oameni.
Ceea ce inseamna ca 18.2% din oamenii care vor vota duminica s-au uitat la tv-urile de stiri in martea de dinaintea alegerilor.
Simplificand, se poate lesne concluziona ca nu mai mult 20% din votantii de duminica isi iau informatia de pe televiziunile de stiri. 4 din 5 din cei al caror vot va da noul parlament isi formuleaza optiunea electorala independent de ce se discuta, seara de seara, pe Antena 3, RTV, B1TV, Realitatea TV, DigiTV!
“se poate lesne concluziona” mama mia!